info(at)cyfrowyskaut.pl

UL – Wymiana kompetencji cyberbezpieczeństwa #ULedukacja – Poznań 18.07.2023

Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

UL – Wymiana kompetencji cyberbezpieczeństwa #ULedukacja – Poznań 18.07.2023

18 lipca, 2023 @ 9:00 am 3:00 pm

UL – Wymiana kompetencji cyberbezpieczeństwa #ULedukacja 

UL to projekt mieszania ludzi, kompetencji w celu osiągnięcia skali edukacji.

Jest naturalnym sposobem zwiększenia skali działania Cyfrowego Skauta.

Uczestnicy projektu będą lepiej, świadomiej i chętnie realizować edukację dzieci i młodzieży z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Cele projektu UL

  1. zwiększenie skali edukacji dzieci i młodzieży
    1. więcej merytorycznych lekcji
    2. generowanie projektów edukacyjnych przez dzieci i młodzież
    3. zagospodarowanie potencjału liderów
  2. podniesienie kompetencji uczestników
    1. wymiana wiedzy liderów
    2. organizowanie spotkań wymiany wiedzy
  3. realizacja celi partnerów
    1. wsparcie przy realizacji misji 

Uczestnicy działają w wzajemnym połączeniu 4 stron:

  1. Cyfrowy Skaut
  2. Liderzy (nauczyciele, trenerzy, informatycy, dorośli)
  3. Partnerzy
  4. Odbiorcy

to co ich łączy to UL, który się składa z:

  1. wiedza
  2. doświadczenie
  3. miejsce spotkania (offline/online)
  4. czas
  5. motywatory
  6. zaangażowanie

Miejsce: lokalna społeczność

Uczestnicy: społeczności Liderów, którym się chce

Cele projektu UL

  1. zwiększenie skali edukacji dzieci i młodzieży
    1. więcej merytorycznych lekcji
    2. generowanie projektów edukacyjnych przez dzieci i młodzież
    3. zagospodarowanie potencjału liderów
  2. podniesienie kompetencji uczestników
    1. wymiana wiedzy liderów
    2. organizowanie spotkań wymiany wiedzy
  3. realizacja celi partnerów
    1. wsparcie przy realizacji misji 

Cel dla uczestnika:

  1. nowa wiedza
  2. poznanie tematów #infoSEC w kontekście #dzieciWsieci
  3. nauka obsługi produktów Cyfrowego Skauta (Poducha) 
  4. poprawianie, generowanie, kontynuowanie pomysłów na projekty edukacyjne
  5. pozyskanie wiedzy i kompetencji z obszarów:
    • utrzymanie skupienia
    • odpowiedzi na trudne pytania
    • zagospodarowanie przeszkadzajek na lekcji 
    • trendy w tematach i okolicznościach (np. tiktok kampania, hejt, AI)
    • komunikacja ws lekcji w szkole
    • informacja zwrotna, pytania, sugestie od dzieciaków 

Cel warsztatu dla projektu Cyfrowy Skaut:

  1. nauka i poprawianie wypracowanego frameworku UL (promocja, merytoryka, agenda, tematy, pomysły, moderacja)
  2. podzielenie się wiedzą i doświadczeniem z edukacji
  3. budowanie kadry moderatorów spotkań w przyszłości
  4. usystematyzowanie obsługi i dzielenia się wiedzą, materiałami, linkami
  5. wypracowanie skryptów lekcji, projektów edukacyjnych

AGENDA warsztatu

  1. Powitanie 
  2. Zasady spotkania – mówimy do siebie po imieniu, przyklejamy kartki z imionami do ubrań (Cyfrowy Skaut + Uczestnicy) 
  3. ULedukacja – graf
  4. Tematy do rozmowy
  5. Działanie – przedstawienie pomysłów na inne produkty (“Cyfrowy Skaut”) 
  6. Wybór projektów/produktów do realizacji (Cyfrowy Skaut + Uczestnicy)
    1. kto, dla kogo i o co robi
    2. kto i czego się nauczy
    3. zasady konkursu, jakiego supportu potrzebujecie np. spotkanie raz w miesiącu
  7.   Praca w grupach nad wybranymi projektami (Uczestnicy)  
  8.   O następnych krokach (Cyfrowy Skaut + Uczestnicy) 
  9.  Podsumowanie (Cyfrowy Skaut)

Tematy do rozmowy

  • Emocjonalne i behawioralne uzależnienie się od opinii w sieci
  • Sztuczna inteligencja (np. ChatGPT, Midjourney – zagrożenia i korzyści)
  • Trudne pytania od dzieci (po co mi to?; do czego będzie mi to przydatne w życiu) 
  • Darknet 
  • Komórki na lekcji – bezpieczne korzystanie
  • Ochrona wizerunku
  • Wyłudzanie informacji od dzieci
  • Bezpieczeństwo haseł w przeglądarkach
  • Hejt/Reakcja na hejt
  • Kontrola dzieci w sieci (środki techniczne) vs. rozmowa i budowanie świadomości
  • Prywatność profilu w mediach społecznościowych
  • Odporność na ataki 
  • Zgubienie telefonu
  • Płatności w sieci 
  • Poruszanie się po mediach społecznościowych 
  • Jak dbać o dane w mediach społecznościowych
  • Scam
  • Spoofing
  • Dezinformacja (jak rozpoznać)
  • Komentarze z botów, 
  • Osoby nieznajome w sieci (mało obserwujących, mało wejść, mało postów), 
  • Predatorzy (fejkowe konta, gdzie dorośli podają się za dzieci), 
  • Jak rodzic może rozwijać umiejętności cyfrowe dzieci (monitorowanie i zarządzanie aktywnościami online)
  • Czas – cyfrowa równowaga – czy to już uzależnienie czy jeszcze nie?
  • ?
  • ?
  • ?

Informacja zwrotna po warsztacie

Na koniec spotkania uczestnicy są poproszeni o informację zwrotną.
Robią to poprzez odpowiedź na 3 pytania:

Pytania feedbackowe

  1. jak się podobało? 
  2. chcesz więcej takich spotkań?
  3. co poprawić?

Projekt edukacyjny UL

założenia

  • nie masz limitu finansowego, nic Cię nie ogranicza, każdego możesz prosić o pomoc
  • robisz to w trakcie lekcji, po godzinach, w szkole, poza szkołą
  • każdy z uczestników ma z tego jakąś korzyść

oczekiwany finisz

  • Warunki wstępne potrzebne do realizacji 
  • Kwestie merytoryczne o których musisz powiedzieć
  • Sposób w jaki chcesz to zrobić

Uwzględniając aspekty:

  • Główny cel projektu
  • Kto uczestniczy w projekcie
  • Dla kogo
  • Jaki efekt
  • W jakim obszarze (tematy przewodnie)
  • Co jest potrzebne
  • Interakcja z uczestnikiem
    • Jak często
    • Jak długo
    • Jakim kanałem 
    • Jakie medium przekazu
  • Co potrzeba żeby wystartować
  • Wsparcie Skauta
    • jaki poziom wsparcia ma dać CyfrowySkaut
    • co jest nośnikiem opisującym projekt
    • jak wygląda promocja
    • jak zachęcić innych do udziału
    • Motywacja za podjęcie się tematu
    • Jaki rodzaj konkursu 
    • jaka nagroda
    • jakie kategoria oceny
    • jaki zakres czasu konkursu
    • po czym będzie widać wygranego
    • jakie są role w konkursie
    • kanały komunikacji
  • Inne aspekty?

Uczestnicząc w warsztacie akceptujesz Kodeks etyki Cyfrowego Skauta

Sposób zapisania się:

Registrations are closed for this event

Co po warsztacie?

Zdobędziesz podstawową wiedzę, która pozwoli Ci poprowadzić lekcję z dziećmi w wieku 7-18 lat.
Zdecydujesz czy chcesz rozwijać pomysł na projekt edukacyjny.

Gdy będziemy znali kolejne terminy to możesz przystąpić i kontynuować swój rozwój.

Gdy będziesz na etapie kiedy masz doświadczenie jako uczestnik, masz chęć na poprowadzenie jako moderator warsztatu, to chętnie Cię w tym wesprzemy.

Kolejnym naszym etapem jest zbudowanie miejsca gdzie szkoła zaprosi Cię na lekcję.
Napiszesz swoje ogłoszenie uwzględniając swoje mocne tematy, dyspozycyjność.

ULedukacja – graf

Udział w warsztacie jest bezpłatny.

Plus jeden, Za Bramką 1 Poznań

Za Bramką 1
Poznań, 61-842 Poland
+ Google Map